KONCEPCJA PRACY
Szkoły Podstawowej
im. bł. ks. Władysława Findysza – Męczennika
w Nowym Żmigrodzie
w latach 2020 – 2025.
CHARAKTERYSTYKA SZKÓŁ
Szkoła Podstawowa w Nowym Żmigrodzie jest placówką macierzystą, która swoim patronatem obejmuje Filialną Szkołę Podstawową w Starym Żmigrodzie.
SP w Nowym Żmigrodzie funkcjonuje w dwóch budynkach: przy ulicy Mickiewicza 4, gdzie uczą się oddziały klas II-III i odziały klas IV-VIII oraz w budynku Przedszkola Gminnego przy ulicy Mickiewicza 6, gdzie uczą się oddziały klas I.
Szkoła filialna funkcjonuje w jednym budynku , w którym mieszczą się trzy sale lekcyjne, sala oddziału przedszkolnego, pracownia informatyczna, biblioteka i magazyn. Pomieszczenia szkoły są w dobrym stanie technicznym. W tym roku zostały odnowione trzy sale na pierwszym piętrze. Budynek został częściowo dostosowany do potrzeb dziecka niepełnosprawnego.
W szkole podstawowej funkcjonuje świetlica , biblioteka i czytelnia, pracownia komputerowa, kuchnia, stołówka, sklepik, uczniowska strefa relaksu. Wychowankowie są objęci opieką pedagoga, logopedy, higienistki.
Przy szkole znajdują się dwa boiska sportowe oraz przyrządy do ćwiczeń na świeżym powietrzu. W pobliżu szkoły mieści się hala sportowa oraz stadion wykorzystywany na zajęciach wychowania fizycznego.
W szkole działają organizacje jak: Samorząd Uczniowski, PCK, Klub Europejski, Szkolne Koło Miłośników Regionu, Szkolne Koło Caritas. Wydawana jest gazeta „Nowinki Szkolne”. Zarówno w szkole podstawowej jak i filialnej funkcjonują strony internetowe oraz dziennik elektroniczny.
Obie placówki zapewniają uczniom wiele zajęć pozalekcyjnych o charakterze przedmiotowym, sportowym i kulturalnym.
Nauczyciele, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczniów oraz w celu rozwijania ich pasji, prowadzą liczne dodatkowe warsztaty zainteresowań. Organizują zajęcia dydaktyczne, wyjazdy do teatrów oraz wycieczki turystyczno–krajoznawcze. Profesjonalizm nauczycieli, zaangażowanie i sprzyjająca atmosfera przyczyniają się do wielu sukcesów uczniów.
Ważnym zadaniem obu szkół jest włączanie podopiecznych w działalność charytatywną. Uczniowie biorą udział w lokalnych, środowiskowych, ogólnopolskich i międzynarodowych akcjach na rzecz potrzebujących.
Do szkoły podstawowej uczęszczają uczniowie z Nowego Żmigrodu, Toków, Mytarzy, Mytarki, Sadek, Grabaniny, Starego Żmigrodu, Łysej Góry , Makowisk, Siedlisk Żmigrodzkich, Skalnika , Brzezowej, Desznicy, Kątów. Ponadto uczy się młodzież z sąsiednich gmin tj. Krempnej i Osieka Jasielskiego.
Uczniowie dojeżdżający na zajęcia korzystają z autobusu szkolnego, autobusów PKS lub są dowożeni przez rodziców.
Organem prowadzącym jest Gmina Nowy Żmigród, która zapewnia uczniom dojeżdżającym komunikacją PKS bilety miesięczne oraz refunduje uczniom potrzebującym obiady w szkolnej stołówce.
Szkoła Podstawowa w Nowym Żmigrodzie oraz Filialna Szkoła Podstawowa w Starym Żmigrodzie współpracują z wieloma instytucjami i placówkami jak: GOK. Biblioteka Gminna, Przedszkole Gminne, GOPS, PP- P, policja, pobliskie szkoły.
W lokalnym środowisku placówki pełnią nie tylko funkcję edukacyjną, wychowawczą i opiekuńczą, ale również kulturalną , organizując różne imprezy i uroczystości dla mieszkańców.
Kierunki działań:
I . Wizja szkoły.
II. Misja szkoły.
III. Atuty szkoły.
IV. Program rozwoju placówki:
a) określenie celów głównych i rocznych
b) wskazanie mocnych i słabych stron szkoły
c) wskazania kluczowe
d) priorytety działań
e) opracowanie harmonogramu zadań i sposobów ich realizacji
f) ewaluacja programu
I WIZJA SZKOŁY
- Nasza szkoła jest placówką przyjazną, bezpieczną, promującą zdrowy styl życia.
- Panuje w niej klimat sprzyjający twórczej i innowacyjnej pracy uczniów i nauczycieli.
- Kształtuje ucznia potrafiącego się uczyć i angażować w działania na rzecz innych, odpowiedzialnego i świadomie podejmującego decyzje w szybko zmieniającej się rzeczywistości.
- Uwzględnia potrzeby i możliwości uczniów, rozwija uzdolnienia i zainteresowania wychowanków.
- W działaniach na rzecz wszechstronnego rozwoju ucznia współpracuje z rodziną, instytucjami i środowiskiem lokalnym.
- Kształtuje postawy obywatelskie i patriotyczne, pamiętając o przeszłości.
- Dba o poszanowanie tradycji i kultury narodowej oraz innych kultur i tradycji.
- Współpracuje z organizacjami i instytucjami w celu kształtowania postawy otwartości na świat.
II MISJA SZKOŁY
Działamy po to, aby:
Nasi uczniowie i absolwenci:
A) Wiedzieli jak:
- być odpowiedzialnym za podejmowane decyzje
- umiejętnie korzystać z różnych źródeł informacji
- przejawiać współczesny patriotyzm
- rozumieć zasady demokracji
- aktywnie słuchać innych
- wyrażać własne opinie i zdanie
- rozwiązywać konflikty
- szanować własną i cudzą godność
- działać na rzecz innych
- doskonalić samego siebie
- występować publicznie
- dbać o swoje i innych życie i zdrowie
- kultywować tradycje i zwyczaje małej ojczyzny
B) Umieli:
- rozróżniać dobro od zła
- nawiązywać właściwe relacje interpersonalne
- wyrażać własne odczucia i emocje
- panować nad własnym zachowaniem
- prowadzić zdrowy styl życia
- zadbać o bezpieczeństwo własne i innych
- formułować pytania pozwalające zrozumieć świat i siebie
- sprostać wymaganiom na dalszym etapie kształcenia
C) Potrafili:
- korzystać z najnowszych zdobyczy cywilizacyjnych i kulturowych
- zachować się odpowiednio do sytuacji
- zachowywać się proekologicznie – szanować środowisko naturalne i najbliższe otoczenie
- planować dalszy rozwój i podjąć właściwe decyzje edukacyjne i zawodowe
- dociekać, poszukiwać i zainteresować się otaczającą ich rzeczywistością
- być altruistyczni, empatyczni i tolerancyjni.
Rodzice:
- Uczestniczyli w życiu szkoły, wychowaniu i edukacji dzieci.
- Współpracowali ze szkołą i włączali się w jej działania.
- Wspomagali:
- naszą pracę dydaktyczno-wychowawczą,
- dzieci w drodze do dorosłości,
- szkołę w nowych pomysłach.
- Byli zadowoleni z wyników nauczania i realizacji zadań szkoły.
Nauczyciele:
- Wspierali rozwój osobowości ucznia.
- Rozwijali samodzielność, kreatywność, przedsiębiorczość i poczucie odpowiedzialności ucznia.
- Jak najlepiej przygotowywali uczniów do dalszej nauki i funkcjonowania w życiu dorosłym.
- Uczyli krytycyzmu wobec negatywnych wzorców proponowanych przez rówieśników i środki masowego przekazu.
- Rozwijali poczucie solidarności, współpracy i wzajemnej pomocy.
III ATUTY SZKOŁY
Rozwój naszej szkoły umożliwiają następujące czynniki:
- wykwalifikowana i kompetentna kadra nauczycielska zaangażowana w działania pedagogiczne
- nauka języków obcych
- nauka informatyki w nowoczesnej pracowni komputerowej
- pozytywny wizerunek szkoły, do którego przyczyniają się dobre wyniki egzaminów, sukcesy uczniów w konkursach przedmiotowych i zawodach sportowych
- organizowanie konkursów, zawodów gminnych i powiatowych oraz imprez środowiskowych
- tradycje, które tworzą specyficzny i przyjazny klimat szkoły
- modernizowana baza dydaktyczna zapewniającą dostęp do mediów
- nowoczesne zaplecze sportowe
- szeroka oferta zajęć edukacyjnych rozwijających zainteresowania uczniów.
IV PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY
- Określenie celów głównych szkoły i ustalenie celów rocznych obejmujących poszczególne obszary pracy szkoły.
- Ustalenie mocnych i słabych stron szkoły.
- Określenie wskazań kluczowych.
- Określenie priorytetów.
- Opracowanie harmonogramu działań.
- Monitorowanie realizacji celów, wprowadzanie zmian .
CELE GŁÓWNE:
Cele ogólne/perspektywiczne/strategiczne:
- wyrównywanie szans edukacyjnych
- umożliwienie uczniom osiągnięcia sukcesu na miarę swoich możliwości
- nabywanie umiejętności uczenia się
- wdrażanie uczniów do tolerancji, otwarcia na innych, wrażliwości na poszanowanie uniwersalnych wartości
- kształtowanie postaw patriotycznych i demokratycznych
- dbanie o tradycje szkoły, budowa poczucia przynależności, więzi z grupą, szkołą, regionem i krajem ojczystym
- budowanie systemu wychowawczego opartego na nagradzaniu i akceptacji
- tworzenie przyjaznego środowiska, w którym obowiązują jasne, jednoznaczne, akceptowane przez większość normy społeczne
- wyposażenie wychowanków w sprawności i kompetencje niezbędne w dorosłym życiu
- wspomaganie rozwoju osobowego ucznia, rozbudzanie zainteresowań , wskazywanie wiedzy jako wartości w życiu
- stosowanie nowoczesnych i efektywnych metod nauczania
- promowanie idei wolontariatu
- propagowanie zdrowego stylu życia
- podnoszenie poziomu bezpieczeństwa na terenie szkoły
- rozwijanie partnerskiej współpracy z rodzicami tak, aby w większym stopniu wspierali nauczycieli w pracy dydaktyczno-wychowawczej, dzieci w drodze do dorosłości i szkołę w realizacji celów
- dalsza informatyzacja placówki ( wymiana wysłużonego sprzętu , szybki dostęp do internetu , wzbogacanie oprogramowania edukacyjnego)
- doposażanie świetlicy, biblioteki i pracowni przedmiotowych
- optymalne wykorzystanie bazy sportowej
- wykorzystywanie dodatkowych pomieszczeń dla funkcjonowania świetlicy szkolnej (miejsce do cichej nauki, zabaw)
- poszerzenie oferty szkoły o nowe koła zainteresowań i zajęcia oczekiwane przez uczniów i rodziców
- modernizacja infrastruktury szkoły
- wykorzystanie zasobów środowiska lokalnego dla rozwoju szkoły
- wykorzystanie informacji o losach absolwentów do doskonalenia efektów nauczania i wychowania
- poszerzanie grona przyjaciół i darczyńców szkoły.
Cele roczne:
Są zawarte w:
- planie pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej szkoły
- planie nadzoru pedagogicznego, m.in. terminarz posiedzeń rad pedagogicznych
- planie pracy pedagoga
- programie wychowawczo-profilaktycznym
- planach pracy zespołów funkcjonujących w szkole
- klasowych planach wychowawczych.
MOCNE I SŁABE STRONY SZKOŁY
Mocne strony :
- wysoko wykwalifikowana kadra nauczycieli
- opieka pedagoga i logopedy
- dobra opinia szkoły w środowisku lokalnym
- zintegrowane zespoły klasowe
- brak agresji i przemocy wśród uczniów
- brak przejawów narkomanii wśród uczniów
- dobra opieka socjalna ucznia
- zaangażowanie uczniów w organizowaniu imprez szkolnych
- współpraca z instytucjami działającymi dla dobra ucznia (Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna, GOPS)
- wyjazdy młodzieży do kina i teatru
- urozmaicona oferta wycieczek szkolnych
- dobre zaplecze sportowe
- wysoka frekwencja uczniów
- funkcjonowanie świetlicy i stołówki szkolnej
- bogata oferta zajęć pozalekcyjnych
- liczne konkursy i akcje organizowane w szkole
- wysoki procent uczniów promowanych do następnej klasy
- wysoki procent ocen celujących, bardzo dobrych i dobrych
- dobre wyniki z egzaminu ósmoklasistów
- udział szkoły w licznych konkursach i zawodach sportowych na poziomie gminnym, rejonowym i wojewódzkim
- znajomość przez uczniów i rodziców zasad oceniania oraz programów realizowanych w szkole ( wychowawczego, profilaktyki)
- uczestnictwo rodziców w zebraniach wywiadowczych
- bieżące przekazywanie informacji o funkcjonowaniu szkoły i postępach uczniów
- dobry przepływ informacji w szkole
- funkcjonowanie dziennika elektronicznego
- zaangażowanie nauczycieli w działania podejmowane w szkole
- pomoc nauczycieli wobec uczniów i rodziców
- właściwe relacje nauczycieli i uczniów
- działania szkoły uwzględniające potrzeby środowiska lokalnego
- poczucie bezpieczeństwa uczniów na terenie placówki
- organizowanie spotkań profilaktycznych
Słabe strony szkoły:
- brak dodatkowego pomieszczenia dla świetlicy
- funkcjonowanie szkoły w dwóch budynkach
- szatnia niespełniająca potrzeb uczniów
- bierność niektórych rodziców wobec działań podejmowanych w szkole
- słaba obecność rodziców na uroczystościach szkolnych
- nieuzasadniona postawa roszczeniowa niektórych rodziców
- nieznajomość przez niektórych uczniów praw i obowiązków wynikających ze Statutu Szkoły
- nierespektowanie przez grupę uczniów zasad bezpieczeństwa obowiązujących w szkole
- niewłaściwe zachowanie niektórych uczniów podczas przerw
- słaba motywacja do nauki w przypadku niektórych uczniów
- sporadyczna opieka higienistki
- brak opieki lekarskiej i stomatologicznej
Wskazania kluczowe:
- Priorytetowo traktować bezpieczeństwo uczniów.
- Propagować uniwersalne wartości i żyć zgodnie z nimi.
- Rozwinąć promocję szkoły.
- Wzmocnić aktywność i samorządność uczniów poprzez promowanie ich inicjatyw i działań.
- Wzmocnić współpracę z rodzicami i starać się ich uaktywnić.
- Modernizować bazę szkoły i jej zaplecze tak, by zaspokoić potrzeby uczniów, pracowników i rodziców.
Priorytety:
- Wzmacniać bezpieczeństwo uczniów poprzez zapobieganie agresji i przemocy, dyżury nauczycieli i pracowników obsługi, rozszerzenie monitoringu, ograniczenie dostępu do szkoły osobom postronnym.
- Propagować w szkole uniwersalne wartości jak patriotyzm, demokracja, tolerancja, wolontariat.
- Szukać nowych form promocji szkoły, stworzyć ofertę edukacyjną odpowiadającą potrzebom uczniów i rodziców.
- Rozwinąć samorządność uczniów, wdrażać w działania szkoły uczniowskie inicjatywy i przedsięwzięcia.
- Rozwijać współpracę z rodzicami, zaangażować w zadania szkoły jak najszersze grono rodziców.
- Na bieżąco modernizować infrastrukturę szkoły i doposażać poszczególne obszary placówki.
Harmonogram działań w poszczególnych obszarach:
- Baza szkoły
- Zarządzanie i organizacja.
- Efektywność wyników nauczania.
- Doskonalenie zawodowe kadry pedagogicznej.
- Działania opiekuńcze i wychowawcze.
- Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.
- Udział rodziców w życiu szkoły.
- BAZA SZKOŁY.
ZADANIA |
SPOSOBY REALIZACJI |
1. Wzbogacenie szkoły w nowoczesne pomoce dydaktyczne i meble. |
Sporządzenie spisu zapotrzebowania i zakup różnego rodzaju pomocy szkolnych, w szczególności tablic i plansz interaktywnych, programów komputerowych, materiałów multimedialnych na nośnikach elektronicznych. |
2. Poszerzenie siedziby świetlicy. |
W miarę możliwości wygospodarowanie dodatkowych pomieszczeń. |
3. Doposażenie pracowni przedmiotowych. |
Wymiana zużytych pomocy, zakup nowoczesnych środków dydaktycznych, w tym audiowizualnych. |
4. Optymalne wykorzystanie bazy sportowej. |
Opracowanie planu wykorzystania bazy sportowej dla potrzeb szkoły. Zmiana sposobu realizacji czterech godzin wychowania fizycznego. Udostępnianie bazy klubom i organizacjom sportowym. |
5. Usprawnienie funkcjonowania szatni. |
Zakup szafek dla kolejnych oddziałów starszych uczniów( kl.V,VI) |
6. Modernizacja infrastruktury szkolnej. |
Bieżące remonty, rozszerzanie systemu monitoringu na szatnię. |
7. Dostosowanie placówki do potrzeb uczniów niepełnosprawnych. |
Zaplanowanie niezbędnych zmian, wybudowanie podjazdów, montaż poręczy. |
8. Wyposażenie szkoły w nowy sprzęt nagłaśniający i ksero. |
Zakup mikrofonów bezprzewodowych i kolumn. Zakup kserokopiarki. |
9. Wygospodarowanie miejsc postojowych dla pracowników. |
Wnioskowanie do organów samorządu terytorialnego o przeanalizowanie możliwości stworzenia dodatkowych miejsc postojowych w rejonie szkoły. |
- ZARZĄDZANIE I ORGANIZACJA.
ZADANIA |
SPOSOBY REALIZACJI |
1. Plan pracy szkoły. |
Tworzenie przemyślanego i możliwego do zrealizowania planu pracy szkoły (racjonalne planowanie przedsięwzięć, działań, konkursów, itp). |
2. Organizacja pracy szkoły. |
Optymalne dostosowanie metod i form pracy uwzględniające propozycje uczniów i rodziców. Usprawnianie komunikacji między wszystkimi podmiotami szkoły. |
3. Rozwijanie zainteresowań uczniów. |
Badanie zapotrzebowania (sondaż), organizowanie zajęć pozalekcyjnych, monitorowanie frekwencji i efektywności zorganizowanych form. |
4. Funkcjonowanie świetlicy. |
Wykorzystanie pozyskanych pomieszczeń na potrzeby zajęć organizowanych w świetlicy. |
5. Działalność Samorządu Uczniowskiego. |
Promowanie inicjatywy uczniów i wdrażanie ich propozycji i pomysłów akceptowanych przez rodziców i nauczycieli. |
- 3. EFEKTYWNOŚĆ WYNIKÓW
ZADANIA |
SPOSOBY REALIZACJI |
1. Diagnoza wyników nauczania zgodnie z kalendarzem szkoły. |
Przeprowadzenie analizy wyników nauczania z uwzględnieniem wniosków (badanie wyników nauczania z poszczególnych przedmiotów przeprowadzane po I semestrze i na koniec roku szkolnego). |
2. Analiza wyników sprawdzianu klas III, wnioski do dalszej pracy. |
Przeprowadzenie analizy wyników po sprawdzianie klas III, opracowanie wniosków, przedstawienie ich radzie pedagogicznej oraz rodzicom. |
3. Diagnoza wiadomości i umiejętności uczniów rozpoczynających naukę w klasie IV. |
Przeprowadzenie testów, „na wejście”, analiza wyników, uwzględnienie wniosków w dalszej edukacji. |
4. Analiza wyników egzaminu próbnego klas VII, wnioski do dalszej pracy. |
Przeprowadzenie analizy wyników po egzaminie próbnym klas VII, opracowanie wniosków, przedstawienie ich na radzie pedagogicznej oraz rodzicom. |
5. Analiza wyników egzaminów próbnych klas VIII, wnioski do dalszej pracy. |
Przeprowadzenie analizy wyników po egzaminach próbnych klas VIII, przedstawienie wniosków na radzie pedagogicznej oraz rodzicom, wdrożenie wniosków w dalszej pracy. |
6. Przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty. |
Zapoznanie uczniów z formułą egzaminu ósmoklasisty, przygotowanie uczniów zgodnie z wymaganiami egzaminacyjnymi, cykliczne przeprowadzanie egzaminów próbnych oraz prowadzenie dodatkowych zajęć. |
7. Dążenie do „oceniania motywującego”. |
Cykliczna analiza przedmiotowych systemów oceniania , bieżąca modyfikacja WSO zgodnie z potrzebami. |
8. Udział uczniów w konkursach i zawodach sportowych. |
Przygotowanie uczniów do udziału, analiza osiągniętych wyników. Zamieszczanie informacji o sukcesach na stronie szkoły i w lokalnej prasie. |
9. Badanie losów absolwentów. |
Odwoływanie się do postaw i sukcesów naszych absolwentów. Wskazywanie wzorców. |
- DOSKONALENIE ZAWODOWE KADRY PEDAGOGICZNEJ.
ZADANIA |
SPOSOBY REALIZACJI |
1. Szkolenia rady pedagogicznej. |
Przeprowadzanie szkoleniowych rad pedagogicznych dotyczących problemów wskazywanych przez nauczycieli, wynikających ze zmian w prawie oświatowym, bieżących potrzeb szkoły, kompetencji kluczowych. |
2. Motywowanie do podnoszenia i poszerzania kwalifikacji zgodnie z potrzebami szkoły. |
Wskazywanie kwalifikacji, które są potrzebne, np. w celu wspomagania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Motywowanie do podejmowania działań samokształceniowych. |
3. Wymiana doświadczeń. |
Cykliczne spotkania zespołów przedmiotowych oraz zespołu wychowawców. Podejmowanie wspólnych działań i przedsięwzięć. |
4. Nabywanie nowych umiejętności niezbędnych podczas zdalnego nauczania. |
Udział kadry w szkoleniach zewnętrznych oraz webinariach. |
- DZIAŁANIA WYCHOWAWCZE I OPIEKUŃCZE SZKOŁY.
ZADANIA |
SPOSOBY REALIZACJI |
1. Wychowanie w duchu uniwersalnych wartości. |
Wskazywanie Patrona szkoły jako wzorca osobowego. Obchody Dnia Patrona, dostosowanie tematyki zajęć z wychowawcą. |
2. Propagowanie i rozwijanie idei wolontariatu. |
Angażowanie się w akcje charytatywne oraz inne działania społeczne, współpraca ze stowarzyszeniami, fundacjami i organizacjami działalności wolontariackiej. |
3. Optymalizowanie działań opiekuńczych szkoły. |
Korelacja planu świetlicy i planów wychowawczych klas z planem pracy szkoły. Dbałość o bezpieczeństwo uczniów na terenie szkoły poprzez monitoring, dyżury nauczycieli i pracowników obsługi, ograniczenie dostępu do szkoły osobom postronnym. |
4. Kultywowanie tradycji szkoły. |
Prowadzenie kroniki, obchody rocznic związanych z działalnością placówki, ceremoniał Pocztu Sztandarowego, opieka nad lokalnymi miejscami pamięci. |
5. Przygotowanie uczniów do funkcjonowania na kolejnych etapach edukacyjnych oraz w życiu dorosłym. |
Kształtowanie świadomości swoich mocnych i słabych stron. Poznanie różnych zawodów poprzez organizowanie spotkań z ciekawymi ludźmi. Wyjścia i wyjazdy zawodoznawcze. Zapoznanie z ofertą szkół ponadpodstawowych. |
6. Współpraca z organizacjami i instytucjami w celu kształtowania postawy otwartości na świat. |
Uczestnictwo szkoły w projektach unijnych. Poszukiwanie partnerów do współpracy. |
- FUNKCJONOWANIE SZKOŁY W ŚRODOWISKU LOKALNYM.
ZADANIA |
SPOSOBY REALIZACJI |
1. Promocja szkoły. |
Dalsza promocja szkoły w środowisku poprzez współpracę z lokalnymi mediami („Region Żmigrodzki”, nowyzmigrod24.pl). Propozycje nowych działań promocyjnych |
2. Udział w życiu społeczności lokalnej. |
Współpraca z placówkami kulturalnymi (Gminny Ośrodek Kultury, Biblioteka Gminna, Muzeum), instytucjami i organizacjami (PCK, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Środowiskowy Dom Pomocy Społecznej). |
3. Udział w imprezach środowiskowych. |
Włączanie się w gminne obchody świąt i uroczystości poprzez organizowanie akademii i przedstawień. |
4. Konkursy przedmiotowe, kulturalne, profilaktyczne oraz imprezy i zawody sportowe. |
Organizowanie konkursów o zasięgu gminnym i powiatowym ( matematyczny, ortograficzny, czytelniczy, recytatorski, profilaktyczny). Organizowanie zawodów sportowych dla uczniów z gminy i powiatu. Przygotowanie imprez sportowych dla mieszkańców. |
5. Promocja szkoły w mediach elektronicznych. |
Systematyczne zamieszczanie informacji oraz zdjęć na szkolnej stronie internetowej, a także profilu facebookowym biblioteki szkolnej. |
- UDZIAŁ RODZICÓW W ŻYCIU SZKOŁY.
ZADANIA |
SPOSOBY REALIZACJI |
1. Aktywność rodziców w życiu szkoły |
Udział przedstawicieli Rady Rodziców oraz pozostałych rodziców w uroczystościach szkolnych, a także w projektach i działaniach. Współdziałanie w zakresie edukacji, opieki, wychowania i profilaktyki. Opiniowanie dokumentów. |
2. Angażowanie rodziców w działania szkoły w środowisku lokalnym. |
Wspieranie inicjatyw szkoły przez rodziców (wycieczki, imprezy klasowe, akcje charytatywne). |
3. Wsparcie finansowe szkoły. |
Przekazanie darowizn i 1% podatku na potrzeby placówki. |
Monitorowania realizacji celów, wprowadzanie zmian.
- Po zakończeniu danego roku szkolnego następuje ewaluacja celów i poziomu ich realizacji .
- Koncepcja pracy szkoły jest modyfikowana i poszerzana o nowe działania zgodnie z potrzebami .