• 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg
  • 4.jpg
  • 5.jpg
  • 6.jpg

Szkolne lektury nie są nudne!

 

Uczniowie klasy czwartych na lekcjach języka polskiego poświęconych lekturze „Opowieści z Narnii” pracowali metodą projektu. Ich zadaniem było zaprojektowanie i wykonanie szafy opisanej w książce.

Każdy uczeń samodzielnie albo w parze z kolegą, czasem z pomocą rodziców lub dziadków, przygotował ten magiczny mebel. Powstały oryginalne projekty, w których dzieci wykorzystały rozmaite materiały: najczęściej tekturowe pudełka, ale były też meble wykonane z drewna, sklejki, a nawet klocków Lego. Szafy były oklejone lub pomalowane, zgodnie z opisem z lektury miały lustra, uchwyty, nóżki, półki. W środku na wieszakach wisiały ubrania , wśród których dominowały futra. Projekty zostały uzupełnione elementami z książki: pojawiły się latarnie, śnieg, las, portrety i opisy postaci. Wiele prac było oświetlonych.

Projekty zostały ocenione, następnie w drodze głosownia uczniowie sami wybierali najciekawsze pomysły. Decyzja była trudna, bo wszystkie szafy były ładnie i starannie wykonane.

Zgodnie z głosami dzieci nagrodzeni zostali:

W klasie 4a:

I miejsce Sebastian Wyżkiewicz i Bartosz Źrebiec

II miejsce Julia Harowicz

III miejsce Zuzanna Topolska i Wiktoria Palcar

Wyróżnienie : Tomasz Dorociak i Patryk Pęcak

W klasie 4b:

I miejsce Igor Głowacki

II miejsce Wiktoria Bugała

III miejsce Martyna Mroczka

Wyróżnienie : Xawery Mroczka

Laureaci zostaną nagrodzeni książkami na koniec roku szkolnego.

Prace czwartoklasistów można obejrzeć na wystawie w holu szkoły.

Małgorzata Tłuściak

1686830430505

1686830430510

1686756160757

1686756160764

kuratorium

vulcan

archiwalna

jadlospis